fallback

Кредитополучателите променят нагласите си

Те са все по-добре запознати с предлаганите условия и търсят продукти с добавена стойност, констатират от Пощенска банка

10:14 | 10.10.14 г. 3
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор

Пощенска банка отчита тенденция за промяна в нагласите на потребителите. Те са все по-добре запознати с предлаганите от банките условия и очакват да получат не само изгодно ценово предложение, но и продукти, които им носят добавена стойност. Това важи и за сегмента на жилищното кредитиране, който до скоро се считаше за много консервативен. По данни на финансовата институция ипотечният бизнес е фокусиран в петте най-големи града, тъй като там пазарът на недвижими имоти е по-оживен и продажните цени са по-високи. Над 50% от всички новоотпуснати ипотечни кредити към края на септември 2014 г. са в Софийския регион. Най-активните кредитополучатели са на възраст между 25 и 45 години. Наблюдава се тенденция за все по-голямо нарастване на собствените инвестиции на клиентите при покупка на жилище, което определя и по-ниския процент на банковото участие при финансирането на сделки с имоти. По данни на Пощенска банка този процент към момента е средно 67%, докато в предкризисния период – 2007 г., банките са финансирали близо 90% от покупката на жилище.

Потребителите приемат положително новаторските решения, които им дават повече гъвкавост и контрол върху кредита. По-късият срок на изплащане, например, е търсен от почти всеки клиент, защото българските потребители предпочитат бързо да се освобождават от финансовите си задължения, констатират от банката.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 12:43 | 14.09.22 г.
fallback